Volume 4
„Polskość, europejskość, uniwersalizm muzyki”
Contents:
Magdalena Dziadek:
Styl czy kierunek? O wyborach terminologicznych polskich teoretyków i krytyków nowej muzyki
Alicja Jarzębska:
Problem stylu muzycznego w świetle nauk kognitywnych
Agnieszka Leszczyńska:
Technika parodii w twórczości renesansowych kompozytorów kręgu gdańskiego
Barbara Przybyszewska-Jarmińska:
Włoskie „szkoły” polichóralności z perspektywy dworów polskich Wazów i austriackich Habsburgów
Paweł Gancarczyk:
W sprawie wysokości nakładów w XVI-wiecznych druków muzycznych
Grzegorz Zieziula:
Werystyczne loci communes i relikty grand opéra: Il Vendicatore (Mściciel), opera Adama Münchheimera
Sławomira Żerańska-Kominek:
Motywy muzyczne w ikonografii „dzieci planet”
Piotr Dahlig:
Lament – między przeżywaniem a teatralizacją
Zbigniew J. Przerembski:
O stylu gry i repertuarze polskich dudziarzy
Jacek Jackowski:
Zwyczaj bicia w kocioł podczas procesji eucharystycznych w Łowickiem
Jadwiga R. Bobrowska:
Jaką muzykę lubił Mikołaj Rej z Nagłowic?
J. Katarzyna Dadak-Kozicka:
Styl pieśni – styl życia. Rozważania ilustrowane przykładami folkloru Podlasia