Contents:
Zofia Helman:
Pojęcie stylu a muzyka XX wieku
Anna Gruszczyńska-Ziółkowska:
Twarz Ñamçapy. O roli muzyki w micie andyjskim
Sławomira Żerańska-Kominek:
Pieśń ptaków – pieśń aniołów. Muzyka w „Der Minne Regel' Eberharda Cersne (1404)
Mirosław Perz:
Bergamaska w Melodiach Mikołaja Gomółki (1580)?
Agnieszka Leszczyńska:
Tropem Francisca de Rivulo. Nowe wątki i hipotezy
Elżbieta Wojnowska:
Problem muzyki okolicznościowej. Utwory Eccarda, Stobaeusa i innych kompozytorów zachowane w Królewcu/Kaliningradzie
Paweł Gancarczyk:
Druki muzyczne XVI–XVII wieku w Bibliotece Muzeum Narodowego w Warszawie
Alina Żórawska-Witkowska:
Parodie dramma per musica w warszawskim teatrze Augusta III
Agnieszka Chwiłek:
Problematyka formalno-gatunkowa Noveletten op. 21 Roberta Schumanna
Ryszard D. Golianek:
Gatunki operowe w twórczości Józefa Michała Ksawerego Poniatowskiego
Grzegorz Zieziula:
Nurt kosmopolityczny w polskiej twórczości operowej drugiej połowy XIX wieku
Magdalena Dziadek:
Idea „filmowej” inscenizacji operowej i jej wpływ na myślenie o operze jako gatunku