Volume 7
„Odwieczne pieśni.... Mieczysławowi Karłowiczowi w stulecie śmierci”
Od Redakcji / From the Editor
Edward Boniecki:
„Diabły z Loudun” Krzysztofa Pendereckiego a sprawa Urbana Grandiera
Zofia Helman:
„Diabły z Loudun” Krzysztofa Pendereckiego: gatunek – forma – styl
Agnieszka Chwiłek:
Znaczenie ostatnich pieśni Roberta Schumanna i Johannesa Brahmsa w ich późnej twórczości
Agnieszka Draus:
Cykl „Am Himmel wandre ich...” Karlheinza Stockhausena. Kompozytor a minimalizm
Katarzyna Dadak-Kozicka:
Kategoria twórczości w edukacji muzycznej
Ryszard Wieczorek:
Muzyka w kulturze dworskiej z perspektywy teorii wymiany społecznej
Agnieszka Leszczyńska:
De Drusina – rodzina muzyków z Gdańska
Barbara Przybyszewska-Jarmińska:
Niezauważona „Fantazja” na 4 instrumenty Francesca Maffona. Rękopis GB-Och Mus. 372-376 jako ślad misji dyplomatycznej Pawła Działyńskiego do królowej Anglii Elżbiety I w 1597 roku?
Elżbieta Wojnowska:
Meandry i granice atrybucji dzieła muzycznego. Transkrypcje muzyki wokalnej w tabulaturach legnickich (I poł. XVII wieku)
Beata Stróżyńska:
Czy XVIII-wieczna symfonia polska jest polska – czyli rozważania o tym, jak się elementy rodzime z obcymi krzyżowały
Ryszard Daniel Golianek,:
Idea postępu w twórczości operowej w świetle rozprawy Józefa Poniatowskiego „Les Progrès de la musique dramatique” (1859)