Od Redakcji / From the Editor
Teresa Nowak, Tomasz Nowak:
Twórczość kompozytorów łużyckich i kwestia ich tożsamości narodowej
Agnieszka Leszczyńska:
Rękopis Thannenwald – domniemany repertuar elbląskiego convivium musicum
Irena Bieńkowska:
Muzykalia i teatralia w zbiorach biblioteki ordynackiej w Nieświeżu XVII i I połowy XVIII wieku. Zbiory bialskie
Magdalena Walter-Mazur:
Status zakonnic śpiewaczek i instrumentalistek w XVII i XVIII wieku. Profesjonalizacja zakonnic-muzyków na przykładzie polskich benedyktynek
Ryszard Daniel Golianek:
Włoch? Francuz? Anglik? Polak? Społeczne, polityczne i narodowe konteksty działalności artystycznej Józefa Poniatowskiego (1816–1873)
Anna Ryszka-Komarnicka:
Fortepianista i kompozytor Ferdinand Quentin Dulcken w Warszawie (ca 1851-1863)
Renata Skupin:
Egzotyzm i postacie egzotyki w muzyce – próba rewizji problemu
Anna Gruszczyńska-Ziółkowska:
Metamorfozy dziada-lirnika w sztuce polskiej XIX i początku XX wieku
Beata Bolesławska-Lewandowska:
Symfonia jako wypowiedź publiczna i „zapis poglądu na świat” – na przykładzie symfonii kompozytorów polskich II połowy XX wieku
Panel: „Twórca między ojczyzną a obczyzną”
Katarzyna Dadak-Kozicka:
Twórca wobec ojczyzny i obczyzny. Wprowadzenie
Leszek Kolankiewicz:
Jerzy Grotowski na uchodźstwie
Zofia Helman:
Emigranci z wyboru
Małgorzata Gąsiorowska:
Rodzeństwo Bacewiczów wobec ojczyzny
Barbara Przybyszewska-Jarmińska:
Muzycy obcy i swoi na wieloetnicznych dworach królów Polski z dynastii Wazów
Mirosław Perz:
„Ledwie pamiętam jak w kraju śpiewają” – głos w dyskusji