Od Redakcji / From the Editor
Małgorzata Sieradz:
„Natus est ROCZNIK MUZYKOLOGICZNY!” „Polski Rocznik Muzykologiczny” w korespondencji od i do Adolfa Chybińskiego
Agnieszka Leszczyńska:
Co mogli śpiewać renesansowi gimnazjaliści: kilka uwag o rękopisie vok. mus. i hs. 76g z Biblioteki Uniwersyteckiej w Uppsali
Barbara Przybyszewska-Jarmińska:
Vincenzo Scapitta da Valenza i inni. O franciszkańskich muzykach związanych z patronatem polskich Wazów
Zbigniew Jerzy Przerembski:
Okrężne u hrabiego Marchockiego. Z najstarszych przekazów o udziale muzyki w obrzędach dożynkowych
Beniamin Vogel:
Fortepiany Marii Szymanowskiej
Elżbieta Zwolińska:
O domniemanej aluzji pieśniowej w II części Chopinowskiego Tria g-moll op. 8 i o profesorze Bronisławie Rutkowskim
Edward Boniecki:
Duża ciemnożółta koperta. Karol Szymanowski a literatura
Piotr Dahlig:
Pieśń ludowa w praktyce społecznej okresu międzywojennego w Polsce
Iwona Lindstedt:
Gdy technologia nie nadąża za ideą, czyli o historii gramofonu jako narzędzia kompozytorskiego
J. Katarzyna Dadak-Kozicka:
Początek powojennej batalii o muzykę w świetle dokumentów z Walnych Zjazdów Związku Kompozytorów Polskich
Beata Bolesławska-Lewandowska:
II Symfonia Witolda Lutosławskiego i II Symfonia Henryka M. Góreckiego – dwie koncepcje późnoawangardowej symfonii dwuczęściowej